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 Betreff des Beitrags: Anfrage über einen Spinnencharakter
BeitragVerfasst: Mi 11. Jan 2023, 19:13 
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Registriert: Sa 12. Dez 2009, 20:46
Beiträge: 259
Hallo liebe SL`s.

Wie die meisten wissen, habe ich einen Unterwelt-Charakter erstellt. Den Tiefling-Magier Enkil, und dessen Vertrauten, die Spinne Akasha.

Irgendwie hat es sich ergeben, das die Spinne nun ein vollwertiges Mitglied Har'dor'kars ist. Da habe ich dann doch Lust bekommen ab und zu Akasha ganz allein zu spielen, wenn das erlaubt ist?

Denn wenn ich sie steuere, "klebt" ja Enkil an ihr drauf. Klar könnte ich im RP erklären, es ist nur Akasha da, Enkil nigendswo - aber das müsste ich ja dann ständig immer wiederholen.

Gäbe es eine Möglichkeit Enkil in Akasha zu verwandeln mit einem Button / Item das die SL mir geben könnten? Für bestimmte RP Runden, wo nur Akasha die Spinne da ist.

Oder das ich nen weiteren Spielercharakter erstelle, und diese dauerhaft in eine Spinne verwandelt wird und in der Beschreibung angebe wer diese Spinne ist? Meine Vorstellung ist dann, die Statistikwerte an der Spinne anzupassen, Gold auf 0 zu setzen, Items im Inventar nicht erlaubt (ausser die wichtigen Items die Portal steuern oder Emote Dings), Akasha würde dann keine Items tragen können ausser sehr sehr kleine Sachen (aber das spielt man dann eher im RP aus). Ich würde dann Magierklasse nehmen, um ihr die Fähigkeit geben zu können Spinnennetz zu spucken.

Ansonsten bin ich offen für einen Dialog, mit einer genaueren Absprache wie das gemacht werden soll.

Ein "Nein" schließt dieses Thema ab und ich verfolge den Gedanken nicht weiter und spiele dann Enkil und Akasha dauerhaft zusammen, oder Enkil alleine ohne Akasha (welche dann halt auf Streifzüge ist).

Danke fürs lesen.

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 Betreff des Beitrags: Re: Anfrage über einen Spinnencharakter
BeitragVerfasst: Mi 11. Jan 2023, 19:48 
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Registriert: Mi 10. Okt 2007, 20:32
Beiträge: 2381
Ich denke unabhängig davon wie sehr man Akasha als Char einschränkt, verstößt das letztendlich gegen einfache Grundregeln des Servers.

Die Spieler dürfen sich Spielercharaktere erstellen, diese müssen erwachsen sein und eine vorgesehene Spielercharakter Klasse haben.
Was beispielsweise nicht geht sind Kinder, oder Setting-fremde Konzepte, z. B. aus Sigil (Sigil ist ja eigentlich nicht Vergessene Reiche).
Solche Anfragen wie zum Beispiel ein Charakter der aus der Welt vom bekannten Weltentor Server stammt, der genau so ein Setting Fremdes Konzept besitzt, werden normalerweise abgelehnt.

Ich finde das auch gut so, denn trotz aller künstlerischen Freiheit muss es in einer Community wie der unseren, wo viele einen Beitrag zum Gesamtbild beitragen, Regeln geben.
Das bedeutet zum Beispiel das nicht einfach neue Zauber erfunden werden können, mir fällt da beispielsweise konkret die Idee von Findriel ein, Lebensenergie auf einen Baum zu übertragen.
Würde nun jeder solche künstlerischen Freiheiten nach Belieben einsetzen, wissen wir bald irgendwann nicht mehr welche Gesetzmäßigkeiten in der Spielwelt überhaupt existieren.

Natürlich gibt es für alles ein geeignetes Maß aber deine Idee finde ich da unpassend.
Wenn man Akasha erlaubt, warum sollte man Findriel nicht erlauben Lebensenergie zu übertragen oder einem Spieler vom Weltentor seinen Weltentor Charakter 1 zu 1 in Rivin zu spielen, mit allen auf dem anderen Server geschehenen Ereignissen.

Ein gutes Beispiel wohin das führ sind die Twi'lek in Star Wars. Deren Tentakel an den Köpfen wurden schon als Erweiterung ihres Gehirns bezeichnet, in manchen Varianten wurden diese Tentakel dann sogar für den Kampf genutzt und in der nächsten Ideen waren sie sekundäre Geschlechtsmerkmale.

Aus Künstlerischer Freiheit kann viel spannendes entstehen aber es kann Spielwelten auch inkonsistent machen und das gefährdet Spielwelten die ein sehr komplexes Setting haben, wie beispielsweise Warhammer 40k und ich denke auch auf Rivin sollten wir uns alle ein wenig mehr am Setting orientieren.

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Warum Constanza eine Heldin ist und keine Mary Sue = #The Hero's Journey + 100% ingame ausgespielt

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 Betreff des Beitrags: Re: Anfrage über einen Spinnencharakter
BeitragVerfasst: Mi 11. Jan 2023, 21:00 
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Registriert: Mi 15. Jul 2015, 21:18
Beiträge: 1031
Zitat:
A familiar is a normal animal that gains new powers and becomes a magical beast when summoned to service by a sorcerer or wizard. It retains the appearance, Hit Dice, base attack bonus, base save bonuses, skills, and feats of the normal animal it once was, but it is treated as a magical beast instead of an animal for the purpose of any effect that depends on its type. Only a normal, unmodified animal may become a familiar. An animal companion cannot also function as a familiar.

A familiar also grants special abilities to its master (a sorcerer or wizard), as given on the table below. These special abilities apply only when the master and familiar are within 1 mile of each other.

Levels of different classes that are entitled to familiars stack for the purpose of determining any familiar abilities that depend on the master’s level.

Familiar Basics
Use the basic statistics for a creature of the familiar’s kind, but make the following changes:

Hit Dice
For the purpose of effects related to number of Hit Dice, use the master’s character level or the familiar’s normal HD total, whichever is higher.

Hit Points
The familiar has one-half the master’s total hit points (not including temporary hit points), rounded down, regardless of its actual Hit Dice.

Attacks
Use the master’s base attack bonus, as calculated from all his classes. Use the familiar’s Dexterity or Strength modifier, whichever is greater, to get the familiar’s melee attack bonus with natural weapons.

Damage equals that of a normal creature of the familiar’s kind.

Saving Throws
For each saving throw, use either the familiar’s base save bonus (Fortitude +2, Reflex +2, Will +0) or the master’s (as calculated from all his classes), whichever is better. The familiar uses its own ability modifiers to saves, and it doesn’t share any of the other bonuses that the master might have on saves.

Skills
For each skill in which either the master or the familiar has ranks, use either the normal skill ranks for an animal of that type or the master’s skill ranks, whichever are better. In either case, the familiar uses its own ability modifiers. Regardless of a familiar’s total skill modifiers, some skills may remain beyond the familiar’s ability to use.

Familiar Ability Descriptions
All familiars have special abilities (or impart abilities to their masters) depending on the master’s combined level in classes that grant familiars, as shown on the table below. The abilities given on the table are cumulative.

Natural Armor Adj.
The number noted here is an improvement to the familiar’s existing natural armor bonus.

Int
The familiar’s Intelligence score.

Alertness (Ex)
While a familiar is within arm’s reach, the master gains the Alertness feat.

Improved Evasion (Ex)
When subjected to an attack that normally allows a Reflex saving throw for half damage, a familiar takes no damage if it makes a successful saving throw and half damage even if the saving throw fails.

Share Spells
At the master’s option, he may have any spell (but not any spell-like ability) he casts on himself also affect his familiar. The familiar must be within 5 feet at the time of casting to receive the benefit.

If the spell or effect has a duration other than instantaneous, it stops affecting the familiar if it moves farther than 5 feet away and will not affect the familiar again even if it returns to the master before the duration expires. Additionally, the master may cast a spell with a target of "You" on his familiar (as a touch range spell) instead of on himself.

A master and his familiar can share spells even if the spells normally do not affect creatures of the familiar’s type (magical beast).

Empathic Link (Su)
The master has an empathic link with his familiar out to a distance of up to 1 mile. The master cannot see through the familiar’s eyes, but they can communicate empathically. Because of the limited nature of the link, only general emotional content can be communicated.

Because of this empathic link, the master has the same connection to an item or place that his familiar does.

Deliver Touch Spells (Su)
If the master is 3rd level or higher, a familiar can deliver touch spells for him. If the master and the familiar are in contact at the time the master casts a touch spell, he can designate his familiar as the "toucher." The familiar can then deliver the touch spell just as the master could. As usual, if the master casts another spell before the touch is delivered, the touch spell dissipates.

Speak with Master (Ex)
If the master is 5th level or higher, a familiar and the master can communicate verbally as if they were using a common language. Other creatures do not understand the communication without magical help.

Speak with Animals of Its Kind (Ex)
If the master is 7th level or higher, a familiar can communicate with animals of approximately the same kind as itself (including dire varieties): bats with bats, rats with rodents, cats with felines, hawks and owls and ravens with birds, lizards and snakes with reptiles, toads with amphibians, weasels with similar creatures (weasels, minks, polecats, ermines, skunks, wolverines, and badgers). Such communication is limited by the intelligence of the conversing creatures.

Spell Resistance (Ex)
If the master is 11th level or higher, a familiar gains spell resistance equal to the master’s level + 5. To affect the familiar with a spell, another spellcaster must get a result on a caster level check (1d20 + caster level) that equals or exceeds the familiar’s spell resistance.

Scry on Familiar (Sp)
If the master is 13th level or higher, he may scry on his familiar (as if casting the scrying spell) once per day.


Zitat:
Master Class Level Natural Armor Adj. Int Special
1st-2nd +1 6 Alertness, improved evasion,
share spells, empathic link
3rd-4th +2 7 Deliver touch spells
5th-6th +3 8 Speak with master
7th-8th +4 9 Speak with animals of its kind
9th-10th +5 10
11th-12th +6 11 Spell resistance
13th-14th +7 12 Scry on familiar
15th-16th +8 13
17th-18th +9 14
19th-20th +10 15


Also die Regeln sind Realtive Hard was Vertraute angeht.

Und ich bin die Letze Person die eine Spaßbremse sein will.

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 Betreff des Beitrags: Re: Anfrage über einen Spinnencharakter
BeitragVerfasst: Mi 11. Jan 2023, 22:15 
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Beiträge: 4447
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Ich fasse mich mal kurz:

Leider nein, leider gar nicht.

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"Ich habe keine Angst davor zu bluten, aber ich würde es nicht für dich tun."
Rauvyl Kent'tar

"Wenn ich keine Gerechtigkeit erfahre, erschaffe ich sie eben selbst."
Dorn von Grauburg

"Die Materie der systematischen Analyse ist eher trivial und sei den Eleven als Exerzitium aufgetragen"
Arianwyn Drachenzorn

"Blut und Tod"
Amalafein Kent'tar


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 Betreff des Beitrags: Re: Anfrage über einen Spinnencharakter
BeitragVerfasst: Mi 11. Jan 2023, 22:35 
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Danke für die Antwort, dann spiele ich wie normal weiter.

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