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 Betreff des Beitrags: Schießen in den Nahkampf
BeitragVerfasst: Sa 10. Mär 2018, 13:36 
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Registriert: Di 2. Okt 2007, 19:35
Beiträge: 11510
Ich möchte auf diesem Wege auf eine Regel aufmerksam machen, die wir oft unter den Tisch haben fallen lassen.

Zitat:
Shooting or Throwing into a Melee

If you shoot or throw a ranged weapon at a target engaged in melee with a friendly character, you take a -4 penalty on your attack roll. Two characters are engaged in melee if they are enemies of each other and either threatens the other. (An unconscious or otherwise immobilized character is not considered engaged unless he is actually being attacked.)

If your target (or the part of your target you’re aiming at, if it’s a big target) is at least 10 feet away from the nearest friendly character, you can avoid the -4 penalty, even if the creature you’re aiming at is engaged in melee with a friendly character.


Man erhält einen Abzug von -4 auf die Angriffswürfe mit Fernkampfwaffen, wenn man auf ein Ziel schießt, das sich mit einem befreundeten Ziel im Nahkampf befindet.

Dagegen kann man das Talent "Kernschuss" wählen, was diesen Abzug negiert. Auch wenn die Engine hier nur den Abzug von -4 negiert, wenn man sich selbst im Nahkampf befindet.

Das gilt auch für Zauber!

Zitat:
Ray

Some effects are rays. You aim a ray as if using a ranged weapon, though typically you make a ranged touch attack rather than a normal ranged attack. As with a ranged weapon, you can fire into the dark or at an invisible creature and hope you hit something. You don’t have to see the creature you’re trying to hit, as you do with a targeted spell. Intervening creatures and obstacles, however, can block your line of sight or provide cover for the creature you’re aiming at.

If a ray spell has a duration, it’s the duration of the effect that the ray causes, not the length of time the ray itself persists.

If a ray spell deals damage, you can score a critical hit just as if it were a weapon. A ray spell threatens a critical hit on a natural roll of 20 and deals double damage on a successful critical hit.


Für unsere Zwecke gelten sämtliche Zauber die einen Berührungsangriff im Fernkampf erlauben als "Ray".

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You know why I never loose at chess? I have a secret move - I knock over the board!
- The Doctor

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